Maria Skowrońska ukończyła malarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku. Obecnie jest profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie prowadzi Pracownię Malarstwa i Rysunku. W latach 1984-1988 pracowała nad cyklem obrazów i rysunków "Przemiany", od 1988 realizowała cykl "Cienie", a od 1993 roku pracuje nad cyklem "Wnętrza". W latach 1997 - 1999 powstają cykle "Balet czyli katalog gestów" oraz "Nieuchwytność procesów przemijania". Każdy z tych cykli składa się z serii rysunków, obrazów i prac przestrzennych. Artystka swoją sztukę prezentowała na 11 wystawach indywidualnych, uczestniczyła w ponad 80 pokazach zbiorowych w kraju i za granicą. Za swoją twórczość otrzymała 14 nagród i wyróżnień na wystawach krajowych i międzynarodowych.

Wystawa w galerii olsztyńskiej obejmuje prace malarskie i rysunkowe artystki z lat dziewięćdziesiątych.

"W twórczości Skowrońskiej obecność Kobiety jest głównym wątkiem opowieści rysunkowych i malarskich. Obecność Kobiety zwielokrotnionej, często tej samej urody, jak gdyby autorka chciała przybliżyć widzowi lepiej jej typ fizyczny. Plany dalsze i bliższe zabudowuje figurami Kobiet, a przepyszną nagość postaci podkreśla pięknością formy i finezją linii, nadając i przedstawieniom rysunkowym rangę równą przedstawieniom malarskim.

Maria Skowrońska po mistrzowsku opanowała techniki rysunku. W takim stopniu, że w wielu utworach jej talent pozwolił nadać im wysoki wyraz artystycznych. Postacie Kobiet w obrazach malarskich nie posiadają tak jak w rysunkach wyraźnych cech osobistych. Ich obecność jest jedynie odczuwalna, stają się one jednym z elementów gry malarskiej. W przestrzeni nierozpoznawalnej świecą stłumionym."

Władysław Jackiewicz

Ogród wenecki
z cyklu "Podróż do Italii"
technika wodna, mieszana
70 x 100 cm, 1995
 
Teatr
z cyklu "Podróż do Italii"
technika wodna, mieszana
70 x 100 cm, 1996
 
Nieuchwytność procesów przemijania
technika wodna, mieszana
70 x 100 cm, 2000
 
Niebo
z cyklu "Podróż do Italii"
technika wodna, mieszana
70 x 100 cm, 1994